نوشته شده توسط : hiwebex

در هنگام ایجاد منو در طراحی سایت تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران با جلوه های ویژه نباید یکی از اولویت های شما باشد. طراحان ممکن است تحت تاثیر طراحی منو های جدید قرار گیرند، اما کاربران به شدت تحت تأثیر محتوای عالی قرار می گیرند که به وضوح ارائه شده باشند و به راحتی با منوهای آشنا در دسترس باشند.

نکات اصول منو در طراحی سایت

  • لینک های منو در طراحی سایت را به اندازه کافی بزرگ طراحی کنید تا به راحتی قابل کلیک کردن باشند. لینک هایی که بیش از حد کوچک و یا خیلی نزدیک به هم هستند، برای کاربران تلفن همراه به سختی قابل استفاده خواهند بود و همچنین استفاده از طرح های بزرگ روی صفحه نمایش برای استفاده غیر ضروری است.
  • ویژگی چسبندگی منو در طراحی سایت را برای صفحات طولانی در نظر بگیرید. کاربرانی که به پایین یک صفحه طولانی رسیده اند ممکن است قبل از بازگشت به منوها در بالای صفحه، پیمایش خسته کننده ای داشته باشند. منو در طراحی سایت که در بالای صفحه نمایش قابل مشاهده باشد حتی پس از پیمایش نیز می تواند به آسانی به چشم بخورد.
  • برای دسترسی فیزیکی آسان به دستوراتی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند از بهینه سازی مناسب منو در طراحی سایت استفاده کنید. برای منوهای کشویی این به معنی قرار دادن موارد رایج در نزدیکی لینک هدفی است که منوی کشویی را فعال می کند (بنابراین نیازی به جابجایی زیادی برای ماوس یا انگشت کاربر وجود ندارد. اخیرا برخی از برنامه های تلفن همراه حتی شروع به احیا کردن منوهای پای کرده اند ، که تمام گزینه های منو در طراحی سایت را در نزدیکی لینک اصلی به شکل یک دایره (یا نیم دایره) نگه می دارد.
  • نیازی نیست کاربران را با روش های نوآورانه و جالب منو در طراحی سایت تعاملی به سایت خود جذب کنید

البته گاهی اوقات انواع جدیدی از منوها تجربه کاربر را بهبود می بخشد. (مگا منوها یک نمونه عالی از این نوع پدیده هستند). یا گاهی اوقات تکنولوژی های جدید خیلی متفاوت هستند که برخی از این دستورالعمل ها اعمال نخواهند شد – برای مثال، دستورالعمل برای وزن بصری سیستم های تشخیص صدا بی اهمیت هستند. اما این موارد محدود بوده و چندان دور از دسترس نیستند.

متن قبل: اصول منو در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: